Představujeme nové logo a novou vizuální identitu klubu
FK Teplice dnes v Koncertním sále Domu kultury Teplice představil nové logo a novou klubovou vizuální identitu, se kterou vstoupí do následujícího fotbalového ročníku 2023/2024. Za celým projektem stojí téměř dva roky příprav a práce, které vyvrcholily dnešním představením.
Tou největší změnou bude pro fanoušky nové logo klubu. To odkazuje na podobu několika historických znaků teplického fotbalu a hledá mezi nimi jednotící linku. Modrá plocha s výraznými počátečními písmeny názvu klubu se hlásí k počátkům organizovaného fotbalu ve městě Teplice a tradici největšího místního prvorepublikového klubu Teplitzer FK 03. Tvar loga ve formátu štítku je inspirován podobou prvního znaku současného klubu, tehdy pod názvem SK Teplice-Šanov, tato podoba byla používána v letech 1945-1948. Z novodobého loga FK Teplice představeného v roce 1995 přejímá lem ve žluté barvě klubu a obnovený typografický motiv ve středu loga. Ke změně logo došlo v tomto roce právě kvůli výročí 120 let od založení Teplitzeru FK 03.
Klubová vizuální identita ovšem není jen samotné logo, ale také to, jak klub vystupuje nejen v digitálním, ale také v reálném světě. Nové logo FK Teplice sjednotí také loga pro další aktivity, které klub provozuje, ale i například pro název stadionu či nadační fond. Klub napříč svou komunikací bude využívat jednotné typy písma, primárním písmem v klubové komunikaci bude písmo Eastman Condensed, sekundárním písmem pak Eastman Grotesque. Písmo se bude používat nejen na sociálních sítích a v marketingové komunikaci, ale také v zápasovém magazínu nebo ve jménech a číslech na dresech.
Více informací o novém logu, vizuální identitě i o tom, jak celý projekt vznikal, najdete na speciální stránce www.FKT2023.cz.
Cílem klubu je sjednocení všech klubových výstupů a jejich posunutí do moderního hávu s velkým odkazem na bohatou tradici, kterou fotbal v Teplicích má. „Nové logo i vizuální identita nám přináší velké možnosti nejen v naší komunikaci, ale také především využitelnost směrem k merchandisingu pro náš fanshop, se kterým už řešíme možnosti nových kolekcí,“ říká ředitel klubu Rudolf Řepka. První předměty, konkrétně šály, s novým logem by měly být v prodeji již na příštím domácím zápase s Hradcem Králové.
Samotný proces tvorby nového loga začal prvními konzultacemi již v červenci 2021. „Měli jsme obrovské štěstí, že jsme hned při prvních debatách o možnostech změny loga narazili na člověk z našeho regionu, který se věnuje brandingu sportovních organizací, navrhuje nejen loga či grafiku, ale také dresy,“ zmiňuje marketingový ředitel Martin Kovařík tvůrce loga Karla Hejkala z nedalekého Litvínova. „Můj děda a táta klubu fandili, táta do Teplic na fotbal i jezdil. Navíc sbíral sportovní odznaky, takže jsem vnímal už teplické logo z 80. let a samozřejmě i ta následující až po současné. Bylo tak pro mě velkým závazkem ujmout se tvorby nového loga a věřím, že ho fanoušci vezmou za své a přiroste jim k srdci,“ přeje si sám Hejkal.
Představení nového loga a identity přišlo s předstihem, protože nyní bude dostatek času pro výrobu všech potřebných věcí před startem nového ročníku, kdy se začne nové logo naplno používat. Dresy s novým logem budou představeny až před startem nové sezóny, ale už teď můžeme prozradit, že se fanoušci opravdu mají na co těšit!